Pokud uvedeme, kdekoli, SEO optimalizace webu, dáváme najevo neznalost tohoto oboru. SEO je zkratka z anglického search engine optimalization. Slovo optimalizace tak je zachyceno v samotném O této zkraty. A optimalizovat optimalizaci je přece hloupé!

SEO optimalizace webu, jak se často SEO chybně označuje, má za úkol zvýšit zisk. Jedná se o jednu z metod digitálního marketingu, bez kterého se kvalitní web neobejde. Díky kvalitnímu a unikátnímu obsahu mohou vyhledavače web zaindexovat do správné kategorie a správně navádět zákazníky a návštěvníky.

Cílem takové optimalizace samozřejmě není pouze zvýšení pozic na několika klíčových slovech ve vyhledávačích, ale zvýšení návštěvníků, kteří reálně vaše služby či zboží zakoupí. Optimalizovat web pomocí SEO kvůli klíčovým slovům není vhodné hned z několika důvodů.

Prvním důvodem je, že první místo ve vyhledavačích neznamená, že na něj uživatelé automaticky kliknou. K tomu, abyste zákazníky a návštěvníky na svůj web skutečně přivedli, je potřeba splnit mnohem více kritérií, než jen kvalitní SEO.

Druhým důvodem je fakt, že když už se zákazník, návštěvník, na váš web díky první pozici proklikne, neznamená to nutně, že u vás musí nakoupit. Nesplňuje to tedy primární cíl, kterým je zvýšení zisku. Návštěvník, který se jen podívá a odejde je pouhým číslem, které se vám vyskytne na kdejaké statistice návštěvnosti vašeho webu.

Třetím důvodem je fakt, že pozice ve vyhledavači se může rychle a dynamicky měnit, klidně i několikrát za den. Honba za prvním místem ve vyhledavači jen pouhým přežitkem. Mnohem účinnější a doporučovanější je sledovat trendy klíčových slov dlouhodobě.

Tím čtvrtým důvodem je, že vyhledavače jako Google všechny výsledky vyhledávaní upravují tak, aby vám seděli na míru. Ve výsledku to znamená, že vám se může na první stránce vyhledávání zobrazit několik různých stránek, zatímco vašemu známému se objeví zase jiný seznam, víc šitý na míru právě jemu.

A konečně posledním, pátým důvodem, je fakt, že prvních pozic ve vyhledavačích je v konečném důsledku nekonečně mnoho. Záleží jen na tom, jaké klíčové slovo se zvolí. Někdy je také vhodnější pro SEO účely zvolit delší klíčové slovo, než slovo obecné, které může mít za následek menší konverzní poměr, než který očekáváte.

SEO optimalizace webu a jeho cíl

Jediným a hlavním cílem optimalizace webu po internetové vyhledavače je zvýšení zisku. To je primární cíl, který je pomocí SEO zajišťován.

Je velmi důležité, aby byly používány takové SEO metody, které nejsou v rozporu s mravními zákony, ale které nejsou v rozporu ani s internetovou etikou. Pokud by vyhledavač narazil na web, který používá „zakázané“ SEO metody, mohl by hrozit postih v podobě „odindexování“ stránky z vyhledavače, nebo třeba k pádu v pozicích vyhledavače. Postihů je mnoho, a nestojí za krátkodobý užitek, který z neetické SEO metody plyne.

SEO optimalizace webu – neetické metody

SEO optimalizace webu se dají dělat také neetickými metodami, které jsou řazeny mezi podvodné. Vyhledavače tyto weby, které používají podvodné, neetické metody poměrně rychle odhalí, a způsobí jejich propad velmi hluboko ve výsledcích vyhledávání. V krátkodobém horizontu ale mohou takové metody být úspěšné.

SPAM

Jednou z neetických metod, jak roboty přivést na svoji stránku je SPAM. Ten se vyznačuje tím, že odkazy na své stránky vkládáte na nejrůznější fóra, diskuze či sociální sítě, ačkoli téma, které se zde probírá, absolutně nesouvisí s tématem vašeho webu.

Ačkoli čím více zpětných odkazů, tím lépe. V případě SPAMU to ale neplatí, naopak vám hrozí citelný propad ve výsledcích vyhledávání.

Oklamání robotů

Roboty na svých webových stránkách můžou jejich majitelé oklamat. Stačí, aby robotům ukazoval stránky, které ale uživatel a návštěvník webu neuvidí. Díky tomu můžete stránku pro vyhledavače doslova přehltit SEO, jakmile ale na to vyhledavač přijde, vaše stránka se začne velmi rychle propadat.